بلاکچین، فن آوری های نوآورانه بسیاری را برای ایجاد مکانیسم های معتبر در یک محیط باز پیشنهاد می کند و بنابراین، به یک راه حل امیدوارکننده برای مشکل اعتبار در توسعه آموزشی تبدیل می شود. برای درک بهتر نقش بلاکچین، هدف پژوهش حاضر کارآمدی آموزش در بستر بلاکچین بود. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش انجام پژوهش کیفی بود.جامعه آماری پژوهش نخبگان وکارشناسان آموزش و اساتید دانشگاه بود که نمونه گیری به روش هدفمند با روش گلوله برفی و با توجه به اشباع نظری در نمونه گیری انجام شد و از بین آن ها 15 نفر انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس رویکرد کدگذاری باز و محوری و انتخابی گراند تئوری یا روش داده بنیاد بود. بر اساس مقولهها در قالب 12 مقوله اصلی در دل ابعاد 6 گانه مدل پارادایمی به صورت شرایط علی (1 مقوله)؛ پدیده اصلی (2 مقوله)؛ راهکارها(3 مقوله)؛ زمینه ها (3 مقوله)؛ شرایط محیطی و میانجی (2 مقوله)؛ پیامدها (2 مقوله) جای گرفتند. بنابر این به آموزش پیشنهاد می گردد که برای استفاده بهینه از این ظرفیت بلاکچین زیر ساخت های لازم و قانونی و نیز دسترسی عادلانه به اطلاعات فراهم گردد.
دهقان صائین, رسول و عارفی, سعیده . (1403). بررسی کمی آموزش در بستر بلاکچین: رویکرد داده بنیاد. مدیریت دانشگاهی, 3(4), 1-21. doi: 10.22034/jam.2024.63809
MLA
دهقان صائین, رسول , و عارفی, سعیده . "بررسی کمی آموزش در بستر بلاکچین: رویکرد داده بنیاد", مدیریت دانشگاهی, 3, 4, 1403, 1-21. doi: 10.22034/jam.2024.63809
HARVARD
دهقان صائین, رسول, عارفی, سعیده. (1403). 'بررسی کمی آموزش در بستر بلاکچین: رویکرد داده بنیاد', مدیریت دانشگاهی, 3(4), pp. 1-21. doi: 10.22034/jam.2024.63809
CHICAGO
رسول دهقان صائین و سعیده عارفی, "بررسی کمی آموزش در بستر بلاکچین: رویکرد داده بنیاد," مدیریت دانشگاهی, 3 4 (1403): 1-21, doi: 10.22034/jam.2024.63809
VANCOUVER
دهقان صائین, رسول, عارفی, سعیده. بررسی کمی آموزش در بستر بلاکچین: رویکرد داده بنیاد. مدیریت دانشگاهی, 1403; 3(4): 1-21. doi: 10.22034/jam.2024.63809